Mobilabonnement

Det bedste Mobilabonnement lige nu

Et Mobilabonnement er det der bestemmer hvad du har af mobil taletid og mobil data til din telefon. Derfor er det vigtigt at du finder det mobilabonnement der dækker dit behov for mobil taletid og mobil data bedst.

Hvordan vælger jeg et mobilabonnement?

Okay, nu skal du finde ud af hvilket behov du har af taletid og data til din mobiltelefon. Det gør du på følgende måde.

Se de mest populære mobilabonnementer her:

Mobilabonnement dækning

Du kan tjekke dækningen hos de forskellige mobilselskaber her:

YouSee og TELMORE bruger TDC netværk

3 Mobil og OiSTER dækningskort

Telenor og CBB Mobil dækningskort

Telia og Call Me dækningskort

Når du har tjekket om dækningen er i orden i dit område, kan du nu klikke dig ind på det mobilselskab som du vil vælge ovenfor. Her kan du gå i gang med din bestilling med det samme, og bare vente på din ordrebekræftelse på dit nye mobilabonnement.

Mobilabonnement uden at købe telefon samtidig

Når du skal skifte eller oprette et ny mobilabonnement, så kan du gøre dette uden at skulle købe en ny mobiltelefon. Du kan altså skifte mobilabonnement uden at skifte telefon.

Du går blot ind på det mobilselskab du ønsker at skifte til, eller oprette et nyt mobilabonnement hos. Indtast dine oplysninger, og hvis du har et mobilnummer som du gerne vil beholde, så indtaster du blot dette.

Når du har indtastet dine oplysninger og afsluttet din bestilling, så sker resten helt automatisk, og dit nye mobilselskab sørger for at afmelde dit abonnement hos dit gamle mobilselskab. Så du skal ikke gøre noget selv herfra.

Nu skal du bare vente på at modtage et nyt SIM-kort fra dit nye mobilsselskab, og skifte det ud med det gamle SIM-kort, når dit nye mobilselskab overtager dit abonnement. Alt dette står i din ordrebekræftelse fra dit nye mobilselskab.

Mobilabonnement uden binding og med binding

De fleste mobilselskaber har i dag ingen binding på et mobilabonnement med taletid og data. Men du vil sommetider opleve at nogle selskaber har binding på et mobilabonnement. Dette forekommer dog mest når der er tale om Mobilt Bredbånd og Bredbånd.

Dog er binding noget du skal holde øje med om det er i det mobilabonnement du gerne vil have. Det betyder dog ikke at du ikke skal vælge et mobilabonnement med binding. For er der binding på abonnementet, så er der som regel også nogle fordele forbundet med dette.

Men som skrevet tidligere, så er der sjældent binding på et almindeligt mobilabonnement med taletid og data i dag.

Skift mobilabonnement fra måned til måned

Som tidligere skrevet er der ikke binding på de fleste mobilabonnementer med taletid og data i. Så det betyder at du kan skifte abonnement fra måned til måned. Mobilselskaberne skifter ofte deres mobilpakker ud til nye tilbud, altså med ændret indhold, typisk antal timers taletid, og antal GB data. Så det er let at falde over et nyt godt tilbud på et mobilabonnement ret ofte.

Men igen, er du tilfreds med dit nuværende abonnement, så er der ingen grund til at skifte abonnement særligt ofte. Det er jo noget du helt selv afgør om du er tilfreds med det du har lige nu.

Skal jeg skifte telefon og abonnement samtidig?

Er du glad for din nuværende mobiltelefon, er der ingen grund til at skifte denne ud når du skifter mobilabonnement. Men er din mobiltelefon derimod ved at være godt brugt, så er det værd at tage med i overvejelserne at skifte dim telefon ud samtidigt med dit mobilabonnement. Der kan nemlig sagtens være mange penge at spare på telefonens pris, hvis du køber telefonen sammen med et mobilabonnement.

Mobilselskaberne har nemlig ofte et rigtigt godt tilbud på telefonerne når du skifter både abonnementet ud sammen med din nye telefon. Så dette kan vi godt anbefale at du gør samtidigt.

Hvilken type SIM kort skal jeg bruge?

Der findes 3 forskellige typer SIM kort i dag.

Almindelig SIM kort – Micro SIM kort – Nano SIM kort

mobilabonnement SIM kort

Det er en god ting at du ved hvilken type SIM kort din mobiltelefon bruger når du skifter mobilselskab. Derfor kan du se på ovenstående billede for at være sikker på at du bestiller den rigtige type SIM kort. Dog sender de fleste selskaber et multi SIM kort ud til dig, så du bare kan klikke den størrelse ud at det plastikkort du modtager fra dit nye mobilselskab.

Nyt mobilabonnement – Hvad så med det gamle abonnement ?

Når du bestiller et nyt mobilabonnement, så sørger dit gamle mobilselskab for at opsige dit gamle abonnement ved dit gamle selskab. Så her sker det hele altså ganske automatist. Så overflytning af dit eksisterende mobilnummer bliver altså automatisk overflyttet til din nye udbyder hvis du har valgt at dette skal flyttes med over i det nye abonnement.

Hvis du bruger mere taletid end der er i abonnementet, hvad så?

Hvis du har et mobilabonnement med et begrænset antal timer i, og du har brugt alle disse timer, så vil du blive afregnet pr. minut derefter. Hvis du har et abonnement med ubegrænset taletid/fri taletid, så siger det sig selv ;-).

Hvad hvis jeg bruger mere data end der er i min mobilpakke ?

Hvis du bruger mere daata end der er i dit abonnement, kan der ske 2 ting. Enten vil du blive spurgt om du vil tilkøbe mere data, og hvis du ønsker dette, så bliver dette aktiveret med det samme. Ellers vil din mobil data køre ned på en meget lavere hastighed, men dog stadigt virke. Når den nye periode så begynder, vil hastigheden blive sat op til normal hastighed igen.

Hvor meget data har jeg brug for ?

Her vil det nemmeste være at kigge på dit tidligere forbrug af data, hvilket du kan se på dine tidligere regninger eller via dit login på dit mobilselskab. Hvis du bruger meget mindre data end der er i dit nuværende mobilpakke, er det nok værd at at nedjustere den pakke du har i dag. Men har du hver måned brug for at tilkøbe mere data til din telefon, så skal du selvfølgelig kigge efter en pakke med mere data inkluderet.

Hvordan ved jeg hvor meget taletid og data jeg har brug for ?

Dette er faktisk meget enkelt. Du kigger nemlig blot på dine tidligere regninger hvor dit tidligere forbrug står udspecificeret på. Du kan også se dette ved at klikke dig ind på din brugerprofil hos dit selskab. Her står det hele lige til at bruge til dette.

Ligger du eksempelvis og har et stort behov for eksempelvis taletid, så anbefaler vi at du finder et abonnement med fri taletid, så du ikke skal spekulere på hvor meget og hvor lidt du har forbrugt af dette. På data forbruget kan du som regel tanke op med endnu flere GB data hvis du løber tør for dette.

Vigtigt – Husk at tjekke hvor meget du egentlig ringer op selv

Selvom du har haft et tidligere mobilabonnement med fri taletid, så kan du alligevel gå ind på dette og se hvad dit faktiske forbrug egentligt har været. Dette kan være meget interessant, da du ofte vil opleve at du ikke bruger så meget taletid som du troede du gjorde. Din taletid tæller jo kun hvis det er dig selv der har ringet op, og ikke hvis andre ringer til dig.

Det samme gælder hvis en anden person ringer til dig fra en telefon der benytter sig af det samme mobilselskab som du selv bruger, for så er taletiden som regel gratis. Disse ting er der mange mennesker der ikke tænker over når de skal tjekke deres egentlige forbrug af taletid. Men en god ting at vide samt at tjekke efterfølgende.

Hvad er forskellen på mobilabonnementer ?

Et almindeligt mobilabonnement indeholder i dag mobil taletid og mobil data i forskellige størrelser. Der hvor der kan være stor forskel er, at der kan være inkluderet musiktjenester i pakkerne, samt 4G hastighed. Udlandstelefoni, samt data roaming i udlandet er også tjenester der er vigtige at tænke på når du skal vælge nyt mobilabonnement. Disse ting bliver nemlig mere og mere brugt af forbrugerne i dag.

Så er disse ting vigtige for dig er det noget du skal tage stor højde for i valget af dit nye mobilabonnement.

Mobildata bruges til mange ting i dag

Efterhånden bruges mobil data til rigtigt mange ting i din telefon. Det kan være alt fra diverse musiktjenester, streaming af film og musikvideoer på YouTube. Samt samtaler på Skype som også bliver mere og mere udbredt. Bare det at se TV på DR appen bruger også en del data i dag. Derfor er det vigtigt at have styr på sit forbrug af mobildata i din mobiltelefon og på din tablet.

?Hvor ofte skal jeg skifte mobilabonnement?

Et godt råd er at holde løbene øje med de forskellige udbyderes mobilabonnementer, så du holder dig opdateret med hvad der tilbydes af taletid, mobildata, musiktjenester, udlandstelefoni, samt andre ting der kan være vigtigt for dig at have i din mobilpakke. Derfor er det en god ide at holde dig opdateret på området. Tjek gerne de forskellige mobilabonnementer hver 3. måned. Så vil du ikke være helt lost eller miste overblikket over hvad der tilbydes ude i selskaberne af mobilpakker.

Skift mobilabonnement når du vil

Så vær derfor ikke bange for at skifte dit mobilabonnement ud med et andet hos din nuværende udbyder. Vær heller ikke nervøs for at skifte til et andet mobilselskab. Det er ganske let og lige til at gøre. Mobilselskaberne gør alt arbejdet for dig. Du skal bare vente på et nyt SIM kort og så læne dig tilbage i sofaen og glæde dig til dit nye mobilabonnement træder i kraft.